Verkoop Consultants

Sales consultancy

 

 

 

 

 

Veel verkoopsadviseurs hebben dezelfde taken, namelijk het maken van verwijzingen. Een verkoopadviseur is een persoon die door een organisatie in dienst wordt genomen om verkoop- of prestatieontwikkelingsactiviteiten te beheren in het algemeen voor een belang van de organisatie. Een verkoopsadviseur kan deze activiteiten voor u uitvoeren door een contractant in te schakelen, doorverwijzingen te vragen en er reclame voor te maken.

Bij het uitvoeren van de taken van een verkoopadviseur moet een verkoopadviseur betaald worden. Gewoonlijk wordt dit aan u gefactureerd namens de organisatie die om de vroegere opdracht heeft gevraagd. U schrijft bijvoorbeeld een brief om een product, zoals een nieuw product of een nieuwe dienst, bij een klant aan te bevelen en nadat u de verkoopactiviteit bij een prospect hebt uitgevoerd, brengt u hem het product of de dienst in rekening.

Als u op zoek bent naar een externe adviseur, ga dan naar: Adoptie van een externe adviseur eBook.

En voor sectorspecifieke segmenten, zoek Sales Consultants .

Oorsprong van de verkoopadviseur

De term verkoopadviseur is afkomstig van een groep verkoopprofessionals uit de tabaks-, automobiel- en consumentenelektronica-industrie die aan het eind van de 19e eeuw een steungroep vormden. Het doel van de organisatie was onder meer het onbezoldigd en onbevooroordeeld behartigen van haar belangen bij het publiek en bij welwillende overheidsinstanties. De meest opmerkelijke verkooporganisatie, kort na haar oprichting in 1894, was de America Sales League (ASL). De ASL bestaat vandaag de dag nog steeds en pompt marketingliteratuur rond om potentiële klanten er optimaal van te overtuigen dat sigaretten veiliger zijn dan ze in werkelijkheid zijn. Meestal zijn de soorten verkoopactiviteiten van een verkoopprofessional niet te herleiden tot de ASL of een andere merkorganisatie. Verkoopsadviseurs gebruiken verschillende methoden, methoden die werken en methoden die niet werken, maar over het algemeen hebben zij allen één ding gemeen: verkopen. Een ander ding dat zij allen gemeen hebben is hun verlangen om te verkopen. De eerste aanzet tot de oprichting van de eerste vereniging van verkoopadviseurs, die toen de naam Association of Tobacco and Allied Sales Consultants meekreeg, was de behoefte aan nieuwe verkooptraining en -budget in de marketing van sigaretten. Een van de eerste en beroemdste verkoopadviseurs, Ernest F. Eichmann, was als verkoper in dienst van de ASL. Een verhaal dat de heer Eichmann tijdens zijn proces vertelde over de Cross River gekleurde markt entertainer-entertainer die in 1937 arriveerde met een meteoriet als geschenk voor de Magpies. De meteoriet bleek een rots te zijn die gepolijst was om er als erts uit te zien, ondanks het feit dat hij vloeistof bevatte die in de mond van de entertainer ontplofte, maar hij bevatte vooral een stuk tabak in de vorm van een condoom. Onmiddellijk besloot de ASL een pamflet te verspreiden waarin reclame werd gemaakt voor het gratis condoom. In de folder werden ook de voordelen van het condoom besproken en werd de nadruk gelegd op het unieke verkoopargument: het voorkomen van zwangerschap.

lees meer:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *